Czytanie na dziś: Gdy po pewnym czasie Jezus wrócił do Kafarnaum, czytaj dalej
Siadamy do medytacji Konferencje

Ks. JOSEPH PEREIRA

 

Ks. Joseph Pereira-ojciec Joe (ur.1942) ukończył studia psychologii, filozofii i teologii w Indiach oraz studia terapeutyczne w USA. Jest założycielem i dyrektorem Kripa Foundation i konsultantem Archidiecezji Bombaju d.s. resocjalizacji osób uzależnionych. W 2009 roku rząd Indii przyznał mu Padma Shri Award,  najwyższe odznaczenie  za zasługi dla narodu hinduskiego. Od 1968 praktykuje  jogę wg. B.K.S.Iyengara, której elementy stanowią integralną część programu Kripa. Ojciec Joe przez wiele lat uczy Medytacji Chrześcijańskiej. Kierując się zasadą, że „Łaska realizuje się w ciele” w szczególny sposób łączy on chrześcijańską wiarę z hinduską mądrością uwzględniania roli ciała na drodze duchowego wzrostu. Zamieszczone tu wskazówki dot. sposobów siedzenia w medytacji ukazały sie w nakładem Medio Media "Learning to sit in meditation". (Tłum. Katarzyna Misiak, copyright wccm.pl)

Siedzenie na krześle

 

Zacznijmy od najbardziej popularnego sposobu siedzenia - przy użyciu krzesła. Należy unikać krzeseł, które mają nadmiernie odchylające się oparcie. Pionowe oparcie jest dla naszych celów najlepsze.

 

Po usadowieniu się na krześle spróbuj unieść klatkę piersiową. Unosząc mostek, pochyl się lekko do przodu.

 

 

 

 

 

 

 

 

W pochyleniu dosuń kość ogonową aż do oparcia krzesła, tak aby kości kulszowe głęboko się osadziły w oparciu. Taki sposób siedzenia pomaga unieść kręgosłup i utrzymać klatkę piersiową w pozycji pionowej.

 

 

 

 

 

 

 

Pochyl lekko głowę do przodu, tak aby energia intelektu zawsze była skierowana w stronę serca.

Zawsze pamiętaj, że lekki nacisk na przednie krawędzie kości kulszowych, pomaga uzyskać poczucie unoszenia się. By je zwiększyć, rozluźnij mięśnie brzucha podczas wydechu. Dzięki temu dostarczysz więcej energii by unieść przeponę i wolne żebra, co zapobiega zapadaniu się klatki piersiowej i kręgosłupa. Pomaga to utrzymać czujny umysł i nie pozwala zasnąć.

 

 

 

 

Print Friendly and PDF