Czytanie na dziś: Bóg posłał anioła Gabriela do miasta w Galilei, zwanego Nazaret, czytaj dalej
Siadamy do medytacji Konferencje

Ks. JOSEPH PEREIRA

 

Ks. Joseph Pereira-ojciec Joe (ur.1942) ukończył studia psychologii, filozofii i teologii w Indiach oraz studia terapeutyczne w USA. Jest założycielem i dyrektorem Kripa Foundation i konsultantem Archidiecezji Bombaju d.s. resocjalizacji osób uzależnionych. W 2009 roku rząd Indii przyznał mu Padma Shri Award,  najwyższe odznaczenie  za zasługi dla narodu hinduskiego. Od 1968 praktykuje  jogę wg. B.K.S.Iyengara, której elementy stanowią integralną część programu Kripa. Ojciec Joe przez wiele lat uczy Medytacji Chrześcijańskiej. Kierując się zasadą, że „Łaska realizuje się w ciele” w szczególny sposób łączy on chrześcijańską wiarę z hinduską mądrością uwzględniania roli ciała na drodze duchowego wzrostu. Zamieszczone tu wskazówki dot. sposobów siedzenia w medytacji ukazały sie w nakładem Medio Media "Learning to sit in meditation". (Tłum. Katarzyna Misiak, copyright wccm.pl)

Siedzenie na kostce lub ławeczce modlitewnej

 

Drugim sposobem siedzenia podczas medytacji jest siedzenie na podłodze ze wsparciem dla kości kulszowych. W tym wariancie siedzenia w medytacji, używamy kostki jako ławeczki modlitewnej dla wsparcia kości kulszowych.

 

Najpierw usiądź na piętach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Następnie rozsuń pięty i umieść klocek w taki sposób, aby oprzeć na nim kości kulszowe. Jeżeli używasz ławeczce modlitewnej, wsuń stopy pod nią.

 

 

 

 

 

 

 

 

Następnie powoli unieś tułów, przesuń się do przodu przenosząc cały ciężar ciała na przednie krawędzie kości kulszowych. Powoli wyprostuj tułów, utrzymując uniesione wolne żebra i wyprostowany, unoszący się kręgosłup.

 

 

 

 

 

 

 

Zbliż do siebie uda tak bardzo, jak to możliwe. Gdy robisz wydech, możesz poczuć cofanie się mięśni podbrzusza, co pomaga zachować wyprostowany tułów podczas wydechu. Pamiętaj, aby opuścić głowę lekko do przodu, tak aby zawsze kierować energię intelektu w stronę serca.

I tutaj lekki nacisk wywierany na przednie krawędzie kości kulszowych, pomaga unosić od wewnątrz przeponę i wolne żebra, co zapobiega zapadaniu się klatki piersiowej i kręgosłupa. Pozostajesz czujny i nie zapadasz w sen.

 

 

 

 

 

Print Friendly and PDF