Czytanie na dziś: Bóg posłał anioła Gabriela do miasta w Galilei, zwanego Nazaret, czytaj dalej
Siadamy do medytacji Konferencje

Ks. JOSEPH PEREIRA

 

Ks. Joseph Pereira-ojciec Joe (ur.1942) ukończył studia psychologii, filozofii i teologii w Indiach oraz studia terapeutyczne w USA. Jest założycielem i dyrektorem Kripa Foundation i konsultantem Archidiecezji Bombaju d.s. resocjalizacji osób uzależnionych. W 2009 roku rząd Indii przyznał mu Padma Shri Award,  najwyższe odznaczenie  za zasługi dla narodu hinduskiego. Od 1968 praktykuje  jogę wg. B.K.S.Iyengara, której elementy stanowią integralną część programu Kripa. Ojciec Joe przez wiele lat uczy Medytacji Chrześcijańskiej. Kierując się zasadą, że „Łaska realizuje się w ciele” w szczególny sposób łączy on chrześcijańską wiarę z hinduską mądrością uwzględniania roli ciała na drodze duchowego wzrostu. Zamieszczone tu wskazówki dot. sposobów siedzenia w medytacji ukazały sie w nakładem Medio Media "Learning to sit in meditation". (Tłum. Katarzyna Misiak, copyright wccm.pl)

Siedzenie na wałku/kostce ze skrzyżowanymi nogami

 

Niezależnie od tego czy korzystamy z kostki czy bolstera, ważne jest, aby – gdy siada się na tej wysokości ze skrzyżowanymi nogami – umieścić prawą lub lewą stopę bliżej pachwiny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pochyl się do przodu, pozwól, aby ciężar całego tułowia przesunął się na przednią krawędź kości kulszowych, a następnie powoli wyprostuj tułów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skrzyżowanie nóg i oparcie kostek na podłodze pomoże ci w utrzymaniu wolnych i pionowo uniesionych żeber. Ma to również związek z rozluźnieniem dolnej części brzucha i mięśni. Kiedy więc robisz wdech, unieś tułów poprzez napięcie mięśni pośladków. Gdy robisz wydech, poczujesz skracanie się mięśni dołu brzucha, co pozwoli zachować wyprostowaną pozycję. Pomimo wydychania powietrza, przepona nie zapada się.

 

 

 

 

 

Gdy wdychasz powietrze i prostujesz kręgosłup, jednocześnie musisz pamiętać, by nie podnosić czoła, a wzrok skierować lekko w dół.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly and PDF